.

UFAK YANGINLAR KİTAP YORUMU


Kitap Adı: Ufak Yangınlar
Özgün Adı: Little Fires Everywhere
Yazarı: Celeste Ng
Yayınevi: Yabancı

Yorumuma başlamadan önce kitabın kapağını ne kadar çok beğendiğimi belirtmek istiyorum. Renkler özellikle çok hoşuma gitti. Küçük görsel ise gayet anlamlı. Kitabın orijinal kapağı da bir o kadar estetik duruyor bence. O da kullanılabilirdi. Kitabı merak etmemin en büyük sebeplerinden birisi kapağıydı.

Aslında kitabın konusu çok çok güzel. Yazarın oluşturduğu ilişkiler de mükemmel. Ancak yazım türünde veya çeviride çok büyük hatalar vardı. Yazardan mı yoksa çeviriden mi kaynaklı olduğunu anlayamadım. Yazarın şu tür hataları vardı: Sürekli bir anlatım halindeydi. Diyalog çok az bulunuyordu. Yazar gerekli gereksiz her şeyi anlatmak istemiş. Bu yüzden de ortaya gereksiz betimlemeler çıkmış. Örneğin okuldaki bir öğretmenden kitap boyunca bir kez bahsedecekse eğer o öğretmenin her şeyini anlatmaya başlıyor. Görünüşü, tavırları, geçmişi vs. Bu gereksiz bilgileri okumak hoşuma gitmedi.


Çeviride ise şu tür hatalar vardı: Türkçe'de bizim kullandığımız ama yabancı dilde karşılıkları olmayan kelimeler, deyimler veya atasözleri vardı. Mesela 'yalapşap' kelimesi yerine 'baştan savma' veya 'özensiz' kelimesini kullanabilirdi. Bunun gibi birkaç örnek daha vardı. Özellikle atasözleri ve deyimlerde bu konulara çok takıldım.

  

Ayrıca kitap boyunca o kadar fazla mekan, marka, şarkıcı, oyuncu, tv dizisi vb yabancı kelimeler vardı ki bu okumamı bir hayli yavaşlattı.

Bu sorunlar dışında kitap çok akıcıydı. İlk 250 sayfasını bir günde bitirdim. Kalanını ise sonraki güne bıraktım. Ben okumaya başlamadan önce kendimi beklentiye sokmadım. Soksaydım eğer eminim beğenmezdim. Normal bir şekilde okumaya başladım ve benim için ortalamanın biraz üstünde bir kitaptı. "Neden okudum ki?" ya da "Keşke okumasaydım." demedim. Yani boş bir kitap değildi.

Her bir karakteri gerçekten sevdim. Hiçbiri zayıf karakter değildi. Her birinin kendine özgü karakteristik özellikleri vardı. Ayrıca kitap boyunca birkaç gizem vardı. Kitabın son sayfalarında ise bu gizem çözüldü.

Kısacası severek okuduğum bir kitap oldu. Çerezlikti. Kısa sürede bitirebileceğinize inanıyorum.

Kitaba puanım 7

KONUSU:

Anne kız olan Mia ve Pearl hayatları boyunca göçebe bir hayat yaşamıştır. Son durakları ise Shaker Heigts adındaki banliyölü evlerin bulunduğu mahalledir. Mahallenin zenginlerinden olan Richardsonların küçük evini kiralayan Mia ve Pearl artık hayatlarını kurmuşlardır. Pearl, zamanla Richardsonların çocukları ile samimi olmaya ve sürekli onlarla birlikte takılmaya başlar. Mia ise ek iş olarak Richardsonların malikanesinde evin günlük işlerini yapmaya başlar. Yavaş yavaş ailenin içine dahil olmaya başlayan bu anne kız, Richardsonlar için hiç de iyi olmayacaktır.


Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wildcard kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Gecenin Karanlığında kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Ölene Dek Beraberiz kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Küçük Ama Büyük Yalanlar kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *