.

GÜL VE HANÇER KİTAP YORUMU


Kitap Adı: Gül Ve Hançer
Özgün Adı: The Rose And The Dagger
Yazarı: Renee Ahdieh
Yayınevi: Pegasus


Gazap Ve Şafak'ı bitirmemin hemen ardından hiç ara vermeden Gül Ve Hançer'e başladım. Ancak beklediğim heyecanı ikinci kitapta bulamadım. Genelde serilerin ilk kitabı konuya daha yeni girildiği için durağan olur, diğer kitaplarda ise açılır. Bu seride ise tam tersi bir durum vardı. İlk kitap ortalamanın biraz üzerinde ve heyecan doluydu. Bu kitap ise bana göre daha az heyecan vericiydi.

İlk kitabın yorumunda bahsettiğim olayların çok hızlı gelişmesi ve bir anda oldu bittiye getirilmesi durumu bu kitapta da hakimdi. Olaylar bir anda oluyor ve bitiyordu. Ben bu kısımların uzatılmasını ve atlanmadan yazılmasını isterdim.


  

İlk kitabın sonu gayet merak uyandırıcı bir biçimde bitti. Ne olduğunu okumak için diğer kitaba başlama isteği uyandırdı. İkinci kitaba başladığımda ise beklediğim heyecanı bulamadım. Kitabın kaldığı yerden aynı şekilde devam etmesini isterdim. Ancak ilk kitabın sonundaki olayla ikinci kitabın sonundaki olay arasında zaman farkı vardı.


Kitap yine ilk kitapta olduğu gibi çok akıcıydı ve hızlı bir biçimde okunuyordu. 2 gün içerisinde bitirdim. Seriyi toplam 3 günde bitirdim. Karakterlere ise bu kitapta daha fazla ısındım ve sevdim.

Kitap sonlara doğru çok karışmaya başladı. Kitaptaki herkes sürekli saf değiştirip duruyordu. Yıllardır güvendiğin insanlar senin karşı safında yer alıyordu. Karşı safta sandığın kişiler aslında senin safında çıkıyordu gibi karışık olaylar vardı. Ama bence buna da bu kadar fazla lüzum yoktu.

Seriyi genel olarak değerlendirecek olursam ortalama bir seriydi. Okuduğum için pişman değilim. Uzun bir seri de değil. Zorlarsanız serinin iki kitabını bir gün içerisinde de bitirebilirsiniz.

Kitaba puanım 7

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Gazap Ve Şafak kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wonder Woman: Savaşgetiren kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Warcross kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wildcard kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Genç Elitler kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

GAZAP VE ŞAFAK KİTAP YORUMU


Kitap Adı: Gazap Ve Şafak
Özgün Adı: The Wrath And The Dawn
Yazarı: Renee Ahdieh
Yayınevi: Pegasus


Kitaplığımdan bana göz kırpan Gazap Ve Şafak'ın iki kitaptan oluştuğunu, devamının olmadığını öğrendiğimde başlama kararı aldım. Çünkü serilerin devamlarını beklemek beni çok yoruyor. Ayrıca devam kitabı çıkana kadar ben çoktan okuduğum kitaptaki ayrıntıları unutmuş oluyorum. O yüzden bekletip arka arkaya okumayı daha çok seviyorum.

Gazap Ve Şafak'ı elime aldığım gün de kendimi tamamen sosyal yaşamdan uzaklaştırarak kitabıma gömüldüm. Kitap 390 sayfa. Gün içerisinde kitabı bitirdim. Kitap gerçekten çok akıcıydı. Zaten okuduğum yorumlarda da çok kez bahsedilmişti. Gerçekten çok hızlı okunuyor ve okurken yormuyor. Sayfalar gözlerimin önünden kaydı, gitti.

Bildiğiniz üzere Gazap Ve Şafak serisi Bin Bir Gece Masalları'ndan uyarlanan bir seri. Bin Bir Gece Masalları'ndaki Halid ve Şehrazad'ın hikayesi biraz değiştirerek ve romanlaştırılarak bu kitaba uyarlanmış. Bin Bir Gece Masalları, İran ve çevresindeki kültüre aittir. Kitabın içerisindeki karakterlerin isimleri ise bizlerin de kullandığı isimler. Tarık, Celal, Leyla, Yasemin vs.

  

Kitabın sevmediğim özelliklerinden birisi olayların çok çabuk gelişmesi idi. Kitap bir anda başladı. Bence kitabın başladığı kısım biraz daha uzatılabilirdi. Hatta olaylar daha yavaş bir biçimde anlatılsa üçüncü bir kitap bile çıkabilirdi. Ama çat pat her şey oldu bitti. Örneğin bir baktım, daha birkaç günde birileri aşık olmuş birbirinden vazgeçemez vaziyete gelmiş. Siz daha kaç gündür tanışıyorsunuz da bu kadar birbirinize bağlandınız? En rahatsız olduğum kısım buydu.

Kitabın içerisinde Şehrazad'ın anlatmış olduğu birkaç tane masal vardı. Şehrazad'ın anlatış biçimi, masalların sürükleyici ve merak uyandırıcı olması çok hoşuma gitti. Bazen masalı yarıda kestiği kısımlar vardı. Bense kitabın başında "Hadi anlat, devamında ne oldu?" diye bekliyordum.

Kısacası ortalamanın biraz üzerinde bir kitaptı. Dediğim gibi bazı kısımlar daha ayrıntılı anlatılsa ve oldu bittiye getirilmese daha çok sevecektim. İkinci kitaptan daha umutluyum.

Kitaba puanım 8

KONUSU:

Horosan Halifesi Halid, tüm diyarda cani bir katil olarak bilinmektedir. Her gün halkın arasından bir kızı kendine eş seçen Halid, sabah olup gün doğduğunda seçtiği eşinin hayatına son vermektedir. Uzun zamandır onlarca kız bu şekilde can vermiştir.

Şehrazad'ın en yakın arkadaşı Şiva da aynı şekilde bir seher vakti öldürüldükten sonra Şehrazad bunun artık son bulması gerektiğini düşünerek Halid'in eşi olmaya gönüllü olur ve Halid'i öldüreceğine ant içer.


Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Gül Ve Hançer kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wonder Woman: Savaşgetiren kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Warcross kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wildcard kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Genç Elitler kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

BLACK MIRROR: BANDERSNATCH FİLM YORUMU



Film Adı: Black Mirror: Bandersnatch

Az önce hayatımın en ilginç filmini izlemiş bulunuyorum. Başlamadan önce böyle bir şeyle karşılaşacağımı bilmiyordum. Filmi benim yönlendireceğimi anladığımda heyecandan yerimde duramadım. Şimdi şöyle ki, filmi izlediğiniz sırada yer yer size seçenekler sunuluyor. "Kahvaltıda hangisini yemek istersin?" gibi. Siz de iki seçenekten birini seçiyorsunuz ve sizin seçtiğiniz seçeneğe göre ilerlemeye başlıyor. Tabii bu sadece küçük bir detay. İlerleyen sahnelerde çok daha büyük seçimler yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Film 'interaktif' olarak geçiyor. Yani etkileşimli. Seyirci ile etkileşimli. Sanırım bu dünyada bir ilk. Son olmamasını umuyorum. Mükemmel bir fikir gerçekten.


Filmin sonu da sizin seçtiğiniz seçeneklere göre şekilleniyor. Yani herkesin izlediği filmin sonu farklı. Ben kendi sonumda büyük bir hayal kırıklığına uğradım. Spoiler olmayacağını düşünerekten bunu yazıyorum. Bu kısmı atlayabilirsiniz. Benim filmimin sonunda çocuk öldü! Şok oldum. Ne yaptıysam, ne seçtiysem artık çocuk öldü. Hiç böyle bir şey beklemiyordum. Çok büyük yıkıldım. Diğerlerinin sonuna bakıyorum ne kadar güzel ilerlemiş. Bir de kendi sonuma bakıyorum ve çocuk ölmüş. Halbuki çocuğa yardımcı olmak için neler neler yaptım. Benim sonumda çocuk tavşanı buluyor ve annesi ile trene biniyor. Annesiyle bindiği trende ölüyor. Çok trajik gerçekten. Kendime inanamıyorumm!


Filmi izlerken bir zaman göremiyoruz. Çünkü seçeceğiniz seçeneğe göre filmin süresi uzayıp kısalıyor. Ama filmin bir de eksik yönü var. Örneğin bir seçeneği seçmek istemiyorsunuz ve diğerini seçiyorsunuz. Ama film dönüyor dolaşıyor yine sizi o seçeneği seçmek zorunda bırakıyor. E madem ne olacağı belliydi neden bana bu seçenekleri sundun ki?

Benim izlediğim filmin sonunu hiç ama hiç sevmedim. Normal bir film olsa hayatta sevmezdim. Daha farklı sonlar var biliyorum. O yüzden birkaç kez daha izleyip o sonlarda neler olacağını görmek istiyorum. Konusu aslında güzeldi ancak dediğim gibi sonu bir sonuca bağlanmadığı için konu da çöpe gitmişti.



Anlayacağınız film hayatınızda izleyebileceğiniz en ilginç ve garip film. Kesinlikle ama kesinlikle izlemenizi öneririm. Umarım sizin filminizin sonu da benimkisi gibi olmaz :D İyi seyirler. 

Filmin fragmanını izlemek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Hakan: Muhafız dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Chilling Adventures Of Sabrina dizi yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Bir Yıldız Doğuyor film yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Elite dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Tepedeki Ev dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

BATMAN: GECEGEZEN KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Batman: Gecegezen
Özgün Adı: Batman: Nightwalker
Yazarı: Marie Lu
Yayınevi: Pegasus


Marie Lu'nun Türkiye'de yayımlanmış olan 8 kitabını da okudum. Favorilerim ise Genç Elitler ve Efsane Serisi. Yazarın kalemini çok sevdiğim ve güvendiğim için bu kitaba da bir beklenti ile başladım. Beklenti ile başlamamın tek sebebi bu değil. Bir diğer sebebi ise Batman'den önce DC İkonlar Serisi'nin ilk kitabı Wonder Woman'ı çok sevmiş olmam. Daha önce okumadığım bir yazarın yazdığı Wonder Woman'ı bile bu kadar sevdiysem Marie Lu'nun yazdığı Batman'i ne kadar sevebileceğimi düşünmüştüm. Ancak kitap beklediğim kadar da beklentilerimi karşılamadı.


  

Daha önce Batman okumadım ve izlemedim. Yazar bu kitabında her olayı çok güzel açıklamış, okurken bu konulara yabancılık çekmedim. Zaten anladığım kadarıyla klasik bir Batman hikayesi değildi. Batman'in Batman'den önceki hayatı, yani Bruce Wayne olduğu dönem anlatılıyordu. Konu aslında güzeldi ama daha kapsamlı olmasını isterdim. Birkaç olayın daha eklenmesini isterdim. 310 sayfa değil de 410 sayfa olsaydı, yazar başka kurgular da ekleseydi içine çok daha severdim. Biraz yavan olmuş gibi hissettim.

Aslında kitaba kötüydü diyemem. Diğer kitaplarla karşılaştırdığımda çok iyiydi. Ancak Wonder Woman veya Marie Lu'nun diğer kitapları ile karşılaştırdığımda bir tık aşağıda kalıyordu. Yine de DC İkonlar Serisi'ni baştan sona okumak istiyorsanız bu kitap da size yeterli gelecektir. 

Yakın zamanda Sarah J. Maas'in yazmış olduğu Catwoman da çıkacak. Yazarı daha önce okumadım ama kaleminin güçlü olduğunu biliyorum. Onu da merakla bekliyorum.


Batman: Gecegezen hakkında söyleyeceğim bir diğer şey, çok akıcı olduğuydu. Marie Lu'nun yazmış olduğu ve akıcı olmayan bir kitap görmedim. Kitabı 24 saat dolmadan çabucak bitirdim.

Özetle, kitap orta düzeyde bir kitaptı. Ben Marie Lu hayranı olduğum için kitap hakkında çok kötü yorumlar okusam bile eminim okurdum. Ama bu kitap kötü değil, güzeldi.

Kitaba puanım 7

KONUSU:

Bruce Wayne, ailesi öldükten sonra 18 yaşına girer girmez ailesinin tüm serveti üzerine kalmıştır. Birden dünyanın en zengin genci unvanını kazanmıştır. Doğum gününün olduğu gece aşırı hız nedeniyle yaptığı kaza ise kamu cezasına çarptırılmasına neden olmuştur. Şehrin en azılı insanlarının kapatıldığı tımarhanede 5 hafta temizlik görevlisi olarak çalışmaya başlayacaktır. Bu sırada Gecegezenler adındaki bir örgüt, şehirdeki zengin ve elit insanları öldürmektedir. Bu cinayetten tutuklanan Madeleine de Arkham Tımarhanesi'ne kapatılmıştır. Aylar boyunca polis sorgularında tek bir kelime konuşmayan Madeleine birden Bruce Wayne ile konuşmaya başlamıştır.

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wonder Woman: Savaşgetiren kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Warcross kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wildcard kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Genç Elitler kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

HAKAN: MUHAFIZ DİZİ YORUMU (THE PROTECTOR)



Dizi Adı: Hakan: Muhafız
Türü: Aksiyon-Macera-Fantastik
Dili: Türkçe

Uzun zamandır beklediğimiz ilk Netflix Türk dizisi yayımlandı. Çoğunuz da izlemişsinizdir. Şimdi, ben diziyi nasıl buldum ondan bahsedeceğiz.

Öncelikle şunu söyleyerek başlamak istiyorum, bu dizi Türkiye'de bir ilk olduğu için mukayese edebileceğimiz bir dizi ve yapım daha yok. Son bir yıldır Türkiye de fantastik diziler yaratmaya başladı. Bu diziler ne kadar başarılıdır? Ne kadar başarısızdır? Orası tartışılır. E, hadi o zaman biz de tartışalım.

Dizinin birinci bölümü çok hızlı başladı. Geçişler çok hızlıydı ve olaylar çok çabuk gelişiyordu. Biz Türkiye'de daha önce kaç kez bir bölümü 35-40 dakikalık diziler gördük ki? Bu çok normal değil mi? Ayrıca dizinin ilk bölümü olduğu için bir an önce olayın içine girilmek istenmiş. Bu yüzden ilk bölüm çok hızlı işlenmiş olabilir. Ancak diğer bölümler gayet normal bir şekilde ilerliyordu.


Yine söylüyorum, bir ilk olduğu için hepimizin alışması biraz zaman almış olabilir. Alışmak benim ilk 3 bölümümü aldı. Ardından kendimi hikayeye kaptırdım ve izlemeye devam ettim.

Dizideki oyunculuklardan bahsetmek istiyorum. Başta Faysal Erdem rolünü canlandıran Okan Yalabık ve Hakan rolünü canlandıran Çağatay Ulusoy büyük tebrikleri hak ediyor. Her ikisi de mükemmel bir iş çıkarmış ortaya. Bunların yanı sıra kadrodaki diğer oyuncular da çok başarılıydı. Okan Yalabık rolünü o kadar iyi canlandırmış ki son bölümde onun tarafını da birazcık tutmuş olabilirim :D

Dizide İstanbul çok güzel bir şekilde lanse edilmiş. Tarihi, yapıtları, camileri ve kültürü ön planda tutulmuş. Zaten diziyi diğer dizilerden ayıran en büyük özellik de bu bence.


Dizinin bazı gerilim ve aksiyon sahnelerinde müzik eksikliği vardı. O heyecanı bana yaşattıracak bir fon istedim arkadan. Eksikliklerinden biri buydu. Bir diğeri de (Buna eksiklik denir mi bilmiyorum) diziye diğer Netflix dizilerinde olduğu gibi bir efekt eklenebilirdi. Renkleri soldurabilir veya canlandırabilirlerdi. Bu diziye farklı bir hava katardı. Renkler çok çiğ kalmıştı.

Dizi yorumlarını okuduğumda boş boş kusur arayan insanlar görüyorum. Bence gayet başarılı bir prodüksiyon olmuş. Bence kösteklemek yerine desteklememiz gerekir. Her şey bir anda mükemmel olamaz. Eminim bundan yıllar sonra bu sektör çok çok daha iyi yerlere gelecektir. Hatta dizinin ikinci ve olursa eğer üçüncü sezonu eleştiriler göz önüne alınarak daha iyi olacaktır.


Dizinin son 3 bölümü kesinlikle sezonun en iyisiydi. Soluksuz izledim. Olaylar ardı ardına gelişti ve birden her şey düğümlendi. Son bölümse sezon finaline yakışır bir biçimde bitti. İkinci sezonu deliler gibi merak ediyorum. Neler olacağını az çok tahmin edebiliyorum. Sanırım ikinci sezonun da çekimleri tamamlanmış. 2019'da da onu izleriz :D

Özetlemek gerekirse ben diziyi severek izledim. Birkaç kusur vardı elbette ancak bunların hepsi mazur görülebilir şeylerdi. İzlemenizi öneririm.

Fragmanı izlemek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Chilling Adventures Of Sabrina dizi yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Bir Yıldız Doğuyor film yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Elite dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Tepedeki Ev dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *