.

PİYON-VEZİR-ŞAH KİTAP YORUMU


Kitap Adı: Piyon-Vezir-Şah
Özgün Adı: Pawn-Captive-Queen
Yazar: Aimee Carter
Yayınevi: Ephesus

PİYON YORUMU

Uzun zamandır heyecanın bir an olsun dinmediği ve olayların hep bir doruk noktasında geliştiği bir kitap okumak istiyordum ve okudum. Piyon, daha ilk bölümünden itibaren içine çeken ve son bölüme kadar aksiyonu dinmeyen bir kitaptı.

Her bölüm sonunda bir çarpıcı sahne var ve bu sahneler sizi diğer bölümü okumaya da teşvik ediyor. O bölümü bitiriyorsunuz, diğer bölüm. Diğer bölümü bitiriyorsunuz bir sonraki bölüm sizi heyecanlandırıyor ve kitap bitene kadar bu kısır döngü devam ediyor.

Hepimizin kitaplarda güçlü bir kız karakter görmek istediğini biliyorum ve eğer öyle bir kitap arıyorsanız o kitap kesinlikle Piyon'dur. Katty karakteri her zaman kararlı ve cesaretli olarak ilerledi kitap boyunca. Her düşüncesini destekledim ve her yaptığını onayladım. Kuşkusuz onun yerinde olsaydım ben de aynısını yapardım.






KONUSU

Ülkede insanlar 17 yaşına değdiklerinde zorunlu bir sınava tabii tutuluyor ve 1 ile 6 arasında bir puanlama sistemiyle alınan puan enselerine işleniyor. 1 alanlar direkt öldürülüyor ve 6 alanlar ise hükumete hizmet veriyor. Ayrıca bir de hükumet ailesinin ensesine işlenen puan var o da 7.



Başkarakterimiz Katty, talihsiz bir sınav sonucu 3 puan alıyor ve ensesine işleniyor. Kötü hayatı kabul eden Katty, hayatında almayacağı bir teklif alıyor ki o da başbakan tarafından edilen bir teklif. Başbakan tarafından yapılan teklif ise şu: " Eğer kabul edersen 7 numara olabilirsin. " Hayatının en büyük teklifini alan Katty kabul ediyor ve başına akıl almayacak olaylar geliyor. Kitap zaten aksiyon ve heyecan ile başlıyor devamında süregelen tüm olaylar böyle devam ediyor.

VEZİR YORUMU

Piyon'un ardı arkası kesilmeyen heyecan verici olayları ve aksiyonu, devam kitabı olan Vezir'de de devam ediyor. Elime aldığım andan itibaren beni kitaba hapseden bir gücü var bu yazarın. Her sayfasında ayrı bir heyecan, her bölüm sonunda ayrı bir olay barındırıyor Vezir.

Uzun zamandır okuduğum distopya tarzının bir tık üzerine çıkabiliyorum bu seriyi okurken. Nedeni ise şu: Herhangi bir distopik kitaba başladığımda olayların içine girmem, karakterleri tanımam ve gerçekte olmayan distopik dünyayı kavrayabilmem çok uzun sürüyor. Fakat Piyon serisinde karakterler ve tasvir edilen dünya o kadar iyi aktarılıyor ki aklınızda soru işaretleri kalmıyor. Bu yüzden bu seri benim için diğer distopyalardan önde yer alıyor.

Tabii ki her kitapta olduğu gibi bu kitapta da ana karakterin düşüncelerine saygı duyamadım, onu yargıladım. Ama buna da olumlu açıdan bakabilmek mümkün. Bir karaktere sinirlendiğimizde veya onun arkasında durup desteklediğimizde aslında kitapla iletişime geçmiş oluyoruz. Bu da kitabın bizi ne kadar içine çektiğini gösteriyor. Her ne kadar baş karakter Kitty'ye sinirlensem de kitapla iletişim içinde olmak hoşuma gitti.

Bu seriye başlamayı düşünen veya alıp almamakta kararsız olanlar varsa kesinlikle öneriyorum. Eğer bu tarzları seven biriyseniz rahatlıkla söylüyorum mutlaka okuyun. Okuyunca bir sonraki kitabı merak etmeden duramayacaksınız.


ŞAH YORUMU

Bu seri hakkında ne söylesem yetersiz kalacak biliyorum. Son kitabını da okuduktan sonra anladım ki daha iyi bir distopya okuyamayacağım. Aşktan tutun, savaşa kadar her konuyu içinde barındıran kitabın her sayfası bir öncekinden daha olaylı ve daha akıcı geçiyor.

İlk önce birinci kitaba bakıyorum, ardından sonuncu kitaba bakıyorum ve arada o kadar büyük farklar görüyorum ki yazarın kendini aşarak daha iyi yazabildiğini fark edebiliyorum. Kitap boyunca yazar öyle bir yazmış ki olayların doruk noktası neresi anlaşılmıyor. İlk sayfadan son sayfaya kadar bir an olsun aksiyon dinmiyor.

İnsanlar aşk kitaplarında ağlar, duygusal kitaplarda ağlar ama ben bu üçüncü kitabın sonunda gözlerimin dolmasını engelleyemedim. Bu türde bana bu kadar etki edecek bir kitap okumamıştım.
Tüm seri boyunca tüm karakterler o kadar gerçekçiydi ki baş sorun olan Sayın Daxton Bey'i ellerimle öldürmek istedim.




Kesinlikle önerim olan bu serinin son kitabı Şah bu senenin en iyilerine girmeyi başardı.
Diğer kitapları elinizden bırakın ve Piyon-Vezir-Şah üçlemesine başlayın.


Seriye puanım 10 üzerinden 10.

Kitap hakkındaki düşüncelerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz. Beni Instagram hesabım olan @haveyoumetmyblog 'dan takip etmeyi unutmayın.

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Eksik Parça - Bıçak Sırtı - Akıl Çıkmazı seri yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Kaplumbağa Kabuğunda Dünya kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Eva'nın Çığlığı kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Genç Elitler kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Kurtulan Kızlar kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Birimiz Yalan Söylüyor kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.


Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

6 yorum:

  1. Bende okudum bu kitabı kelimenin tam anlamıyla MÜKEMMEL

    YanıtlaSil
  2. Tarif edilemez bir tat bıraktı bende.Kesinlikle efsaneydi.50 sayfa falan eklenebilirdi içim rahat etmedi böyle. Olaylar o kadar hızlıydı ki iç sesim gözlerime yetişemedi 😅

    YanıtlaSil
  3. Bunu arkadaşımdan da duymuştum.Merakımı giderdim çok sağolun

    YanıtlaSil

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *