.

TEPEDEKİ EV DİZİ YORUMU (THE HAUNTING OF HILL HOUSE)



Dizi Adı: Tepedeki Ev
Özgün Adı: The Haunting Of Hill House
Türü: Korku-Gerilim-Dram
Dili: İngilizce


The Haunting Of Hill House'a yani Tepedeki Ev'e çok büyük beklentilerle başladım. Dizi tüm beklentilerimi karşıladı. 10 bölümlük, senaryosu mükemmel yazılmış bir korku-gerilim dizisiydi.

Diziye başladığım ilk bölümlerde çok fazla çocuk karakter olması ve sürekli olarak geçmiş, şimdiki zaman arasında gidip gelinmesi çok fazla kafamı karıştırmıştı. Ancak karakterleri tek tek tanıyınca ve zaman kavramını kafamda tamamen oturtunca diziye alışmaya başladım.


Dizi bildiğiniz üzere korku dizisi. Ben normalde gerçekten korkutucu şeyler dışında çok az korku filminde ve dizisinde korkmuşumdur. Ama bu dizi zaman zaman beni yerimden zıplattı, zaman zaman da korkudan ekrana bakamamama neden oldu. Korku konusunda gerçekten çok başarılı bir diziydi. Gerilim sahnelerinde ise gerim gerim gerildim.

Dizide oluşturulan imgeler de mükemmeldi. Evin içerisindeki hayaletler, evin gizemli görünüşü bana tüm o duyguları hissettirdi. Küçüklüğümden beri başıma paranormal olaylar gelmesinden çok korkmuşumdur. Bu 5 çocuğun başına gelen olaylar benim başıma gelseydi eğer çoktaaan aklımı yitirmiştim.


Aralarında benim gibi aklını yitirenler de vardı elbet. Kimisi ise bunları reddetmeye çalışıyordu ancak nereye kadar?

Son bölümlerden aldığım hazzı anlatmaya kelimeler yetmez ama ben yine de anlatmaya çalışacağım. Yavaş yavaş olaylar alevlenmeye ve her şey açığa çıkmaya başladığı vakit merakım artmaya başladı. Son bölümleri arka arkaya izledim. Çok fazla şaşırdığım şeyler gerçekleşti.

Dizinin tüm bu mükemmelliklerinin yanında çok akıcı olması da var. 10 bölüm ve tüm gününüzü ayırırsanız (zor da olsa) bitirebilirsiniz. Ben dizinin üzerimdeki etkisi kalkmasın diye birkaç günde bitirdim.

Dizideki çocuk karakterlere de bayıldım. Her biri mükemmel oyunculuklar sergilemişlerdi. Daha oyunculuğun ne demek olduğunu bile bilmeyen (abartıyorum) çocuklar karşımızda bir yetişkin gibi rol yapıyordu. Amerikan aksanları ve bilmiş bilmiş konuşmalarına bayıldım. Favorim ise Luke'un çocukluğuydu.




KONUSU:


Tepedeki Ev, daha sonra ülke çapında perili köşk olarak ünlenecek bir evde büyüyen 5 kardeşin hikayesini anlatıyor. Bir arada büyüyüp yolları ayrılan 5 kardeş, yaşanan bir trajedinin ardından yeninden bir araya gelir. Yıllar önce kaldıkları Tepedeki Ev’de buluşan kardeşler, bu yerle ve geçmişten gelen hayaletlerle yüzleşmek zorunda kalır. Hush, Göz ve Oyun filmlerinden hatırladığımız Mike Flanagan’ın yaratıcısı olduğu Tepedeki Ev, Shirley Jackson’ın aynı adlı kült romanından uyarlanıyor. Korku türündeki dizinin oyuncu kadrosunda Michiel Huisman, Carla Gugino, Timothy Hutton, Elizabeth Reaser, Oliver Jackson-Cohen, Henry Thomas, Kate Siegel, Victoria Pedretti, Lulu Wilson, McKenna Grace, Paxton Singleton, Violet McGraw, Julian Hilliard gibi isimlerin yer alıyor.



Fragmanı izlemek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Sex Education dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Russian Doll dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Chilling Adventures Of Sabrina dizi yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Bir Yıldız Doğuyor film yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Elite dizi yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *