.

GECE YARISI GÜNEŞİ KİTAP YORUMU

 


Kitap Adı: Gece Yarısı Güneşi

Özgün Adı: Midnight Sun

Yazarı: Stephenie Meyer

Yayınevi: Epsilon

Alacakaranlık sevdalıları buraya! Çünkü yıllardır yayımlanmasını beklediğiniz kitap çıktı! Ve şu anda onun yorumunu okumaktasınız ✌🏼

“İlk kitap bir de Edward Cullen’ın bakış açısı ile anlatılacak,” dendiğinde merak etmiştim. Ancak aynı hikayeyi tekrar okumaya gerek var mı diye de endişelenmiştim. Bu kitap tüm endişelerimi yıktı. Çünkü bende bambaşka bir olay örgüsü okuyormuşum hissi yarattı. Tüm olayları Edward’ın gözünden okumak inanın düşündüğünüz gibi değil. Mükemmel detaylarla, kitapta ve filmde göremediğimiz ayrıntılarla, Bella’nın bize aktarmadıklarıyla dolu. Bu kitap sayesinde Cullen ailesinin daha da derinliklerine iniyoruz. Geçmişlerine, insan oldukları zamana, yaşam stillerine vakıf oluyoruz. Bir vampir nasıl yaşar sorusunun cevabını okuyoruz.

Yazar, bu yıllar boyunca kendini o kadar geliştirmiş ki kalemi fazlasıyla güçlenmiş. Anlatımı daha yoğun hale gelmiş. Kimileri bu durumdan keyif almadığını söylese de ben her zerresinin tadını çıkararak okudum. Edward’ın akıl okuma yetisi sayesinde diğer karakterlerin de ne düşündüklerini öğrenme şansımız oluyor. Bu, kitabı diğer karakterlerin gözünden de gördüğümüz anlamına geliyor.

Sevdiğim bir diğer unsur, yazar serinin bir ikon haline gelmiş olan filmlerinden pek esinlenmemiş. Kendi hayal gücünü katmış. Örneğin filmde Bella ve Edward’ın sınıfta karşılaştıkları ilk sahnede sınıfın devasa pencereleri olduğunu görüyoruz. Ancak yazar kendi hayal gücünden taviz vermemiş. O, sınıf pencerelerinin bir insanın sığamayacağı kadar küçük olduğunu anlatmış. Özüne bağlı kalması kesinlikle takdire şayan.

Betimlemeler bu kitapta fazlasıyla yoğundu. Bir vampirin gözünden kitap okumak bu olsa gerek. Tüm detayları bir vampir bakış açısı ile okumak müthiş bir histi. Biz tüm olaylar karşısında Bella’nın nasıl bir tutum sergilediğin haberdardık. Ancak Edward’ınkinden bihaberdik. Bu kitap sayesinde Edward’ın Bella hakkında düşündüklerini okumuş olduk.

Gece Yarısı Güneşi benim için kusursuzdu. Ciddi anlamda tek bir kusur bulamadım. Serinin devam kitaplarının da Edward’ın bakış açısı ile anlatılmasını umuyorum. Bu sayede tüm olaya vakıf olmuş oluyoruz.

Umarım siz de benim kadar etkilenmiş ve sevmişsinizdir. Alacakaranlık ile henüz tanışmadıysanız da en kısa zamanda ilk kitaptan okumaya başlamanızı öneririm.

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *