.

BRONZ ATLI KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Bronz Atlı
Özgün Adı: The Bronze Horseman
Yazarı: Paullina Simons
Yayınevi: Pegasus

Vay be! O nasıl bir kitaptı öyle... Tuğla gibi kalın durduğuna bakmayın sakın. İçindeki her bir cümlenin anlamı ve değeri var. Resmen aşık oldum. Karakterlere, hikayeye ve yazarın kalemine. "Ben 822 sayfayı nasıl bitireceğim?" derken bir de baktım ki çoktaan bitmiş bile. Hatta bitmesine yakın "Keşke bir 100 sayfa daha olsaydı." demiş bile olabilirim.


Kitap kalın olmasının hakkını sonuna kadar veriyor. Tatyana karakterinin kitabın en başında 17 yaşında küçük ve masum bir kız olarak görürken son sayfalarında gördüğümüz Tatyana'nın bu küçük ve masum kızla alakasının bile olmadığına, bu süreç içinde ne kadar çok değiştiğine şahit oluyoruz. Bir karakter en fazla bu kadar değişebilirdi.

Ancak bu değişim Tatyana'nın inisiyatifine kalmış bir değişim değil. Bir zorundalık. Savaş şartları ve yaşadıkları onu bu değişime zorlamış. Eğer bu değişimi gerçekleştirmemiş olsaydı çoktan ölmüştü bile. 

Savaş şartları demişken. Yazarın öyle bir anlatımı var ki resmen o savaşı siz de karakterlerle birlikte yaşıyorsunuz. Yoksulluk, açlık, buz gibi Rusya kışı, şehirde patlayan bombalar ve daha birçok şeyi kitaptaki karakterle birlikte birlikte yaşıyorsunuz. Hatta bir ara kitabın içine dalıp "Bakın size yiyecek bir şeyler getirdim." diyesim bile oldu. Hükumet de o kadar zor bir durumda ki halkını besleyecek erzağı bile temin edemiyor. Günlük kişi başına düşen erzağın gramı günden güne düşüyor. İnsanların hayatta kalma şansları da bununla paralel olarak düşüşe geçiyor.


Bu kitapta aynı zamanda yasak aşk da var diyebiliriz. Yazar nereden ilerleyeceğini çok iyi biliyor gerçekten. Tüm bu olayların arasında aşka yer yok mu? Tabii ki de var. Aşksız olur mu? Ama şöyle kavuşamayanından olsa daha bi güzel olur sanki.

Evet kitap bir tarihi kitap ve içerisinde savaş var. Ama bu sizi korkutmasın çünkü kitaba o kadar çabuk alışacaksınız ki bu sefer normal dünyaya dönmeniz zorlaşacak. İçerisinde kesinlikle sıkıcı ögeler yok. Rahatlıkla anlayabileceğiniz basit bir dili var.


Bronz Atlı hakkında daha ne söyleyebilirim bilmiyorum. Uzun süre etkisinden çıkamayacağım dokunaklı bir kitap oldu. bu kitabı okumak için bu kadar bekletmemin sebebi ikincisi çıkana kadar okumamak istemememdi. Tüyap'ta ikincisinin çıkacağını öğrendiğimde ben de başlamaya karar verdim.



KONUSU:

Rusya'da zor şartlarda yaşayan 17 yaşındaki genç ve sevecen Tatyana'nın 7 kişilik kalabalık bir ailesi vardır. O gün dondurma almak için dışarıya çıktığında hayatını sonsuza dek değiştirecek 2 olay yaşar. Birincisi Almanya'nın Sovyetler Birliği'ne savaş açtığı ve Alman ordusunun Sovyet ordusundan kat kat güçlü oluşunu öğrenmesi. İkincisi ise otobüs durağında Alexander adında bir askerle tanışması. Bu iki olay Tatyana'yı olduğundan çoook farklı bir insan yapacaktır.

Kitabı çok severek okudum. Uzun zamandır 10 puan verdiğim bir kitap yoktu. Beni bu kadar etkileyen kitaba bu puanı vermemek haksızlık olurdu. Kitap hakkındaki düşüncelerinizi aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz. Beni Instagram hesabım olan @haveyoumetmyblog 'dan takip etmeyi unutmayın.
Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

1 yorum:

  1. Keşke hafızamı kaybetsem de tekrar sanki kitabın içinde yaşıyormuşçasına okuyabilsem dediğim romanlardan oldu.. Yorumunuz çok güzel ve isabetli olmuş 💜

    YanıtlaSil

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *