.

ILLUMINAE'Yİ OKUMADAN ÖNCE BİLMENİZ GEREKENLER


Illuminae'yi yorumlarken kitabın ilk 300 sayfasında anlamakta ne kadar zorlandığımdan bahsetmiştim. Eğer Illuminae'yi okumadan önce bu yazıyı okuyorsanız benim kadar değil,
daha az zorlanacağınızı düşünüyorum. Kitabı kavramak oldukça zor. O yüzden bu yazı şu anda size yardımcı olmak için yazılıyor. Bir nevi Illuminae okuma rehberi de diyebiliriz :) Bu arada yazıda spoilerın kırıntısı bile yoktur, belirtmek isterim. O zaman başlayalım... 

1) Kitapta sıklıkla adı geçen AIDAN bir insan değil. Bunu 200. sayfalarda fark etmiş olmam beni bir miktar üzdü. AIDAN bir yapay zeka. Kitap boyunca AIDAN'ın konuştuğunu duyuyoruz. Ama AIDAN aslında Alexander-78W yani uzay gemisinin ta kendisi. Geminin her türlü işleyişine yardımcı olan bir sistem. Konuşuyor ancak bir bedeni yok. Uzay gemisi aslında onun bedeni. Gemide bulunan kameralar sayesinde etrafta olan bitenleri görebiliyor.



2) Illuminae normal bir roman değil. O yüzden bir anlatıcısı da yok. Sadece dosyalardan oluşuyor ve siz de o dosyaları okuyorsunuz. Bazı bölümlerde kahraman bakış açısı veya gözlemci bakış açısı kullanılmış. Ama onlar da dosyanın içerisinde yer alan bazı belgeler. Şimdi size dosyanın içerisinde yer alan belge türlerinden bahsedeceğim. İşte en önemli kısım da bu.



3) Kitabın içerinde farklı tasarımlara ait belgeler var. Yani aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz 'Giriş Yasaktır' yazan siyah sayfalı bölümler Kady'nin günlüğü olarak ele alınmış. Kitap boyunca 7-8 kere falan bu bölümlerle karşılaşacaksınız. Bu kuru kafayı ve bu yazıyı gördüğünüz an Kady'nin günlüğünü okuyorsunuzdur. 3. günlüğe geçtiğimde falan anlamıştım bunu ne yazık ki.



4) Siyah sayfalarda büyük harflerle ve ortalanarak yazılan sayfalar (Aşağıdaki fotoğrafta görünen sayfa) AIDAN yani yapay zekanın gözünden aktarılan bölümler. Bahsettiğim gibi AIDAN'ın gemi içerisinde kameraları var ve onlar göz görevi görüyor. Bu bölümlerde AIDAN'ın gözlerinden görünen olayı ve onun hislerini okuyoruz.



5) Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz tarzdaki sayfalar bir mailin çıktısı. Zaten sol tarafta gelen kutusu işareti de gösterilmiş. Bu bölümlerde Ezra ve Kady'nin mailleşmelerini okuyoruz.



6) Biliyorum kafa karıştırıcı ilerliyorum ama bir de bunları kitabı okurken çözmeye çalıştığınızı düşünsenize. Gelelim 6. bilgiye. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz sayfada bir kamera işareti var. Bu kamera işareti ile başlayan bölümler kamera kayıtlarının yazıya aktarılmış hali. Yani bir nevi kamera kayıtlarını okuyorsunuz.



7) Aşağıda gördüğünüz fotoğraftaki gibi bu tarz ikili konuşmaların olduğu bölümler uzay gemisinin kendine ait bir sisteminden alınan konuşmalar. Yani diğer gemiler ile veya gemi içerisindeki kişiler ile bu sistem sayesinde iletişim kuruluyor. Yine bu bölümlerde de Ezra ve Kady'nin konuşmalarını okuyoruz.



8) Aşağıda görünen fotoğraftaki gibi kulaklık takmış adam işaretinin olduğu bölümler gemiler arası sesli konuşmaların olduğu bölümler. Yani geminin yetkilileri bu bölümlerde iletişim içerisinde oluyor.



9) Aşağıdaki fotoğraftaki gibi ses kaydı işaretinin olduğu sayfalar ses kayıtlarının yazıya dökülmüş hali. Yani gemide kaydedilmiş ses kayıtlarını okuyor olacaksınız.



10) Bazı bölümlerin başında "Brifing Notu" diye bir küçük kutu göreceksiniz. Bu kutularda dosyayı açıklayıcı bazı bilgiler yer alıyor. Bu notları okuyun ki dosyaları okurken ne okuduğunuzu daha rahat anlayabilesiniz. 



Kitap içerisinde farklı tarzda bir sürü dosya daha var. Ben sadece en önemlileri ve en sık kullanılanları seçerek açıklamaya çalıştım. Biraz zor bir yazı oldu. Ödeve benzedi. Sanki kitabı okumadan önce bunları ezberlemeliymişsiniz gibi :D Ben eğer kitabı okumadan önce bunları bilseydim eminim anlamakta bu kadar zorluk çekmezdim. İnanın 300. sayfaya gelene kadar bu sayfaların ne anlama geldiğini zar zor anlayabildim. Umarım açıklayıcı bir yazı olmuştur. Başka yazılarda görüşmek üzere :)

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Illuminae kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae için hazırladığım videoyu izlemek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Beni Instagram hesabım olan @Haveyoumetmyblog 'dan takip etmeyi unutmayın.
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

1 yorum:

  1. Merhaba ��,12 yaşındayım ama normalde de kitap okurum,sorum şu okusam anlar mıyım sonuçta bir kitaba 35 tl verip anlayamamak da var.

    YanıtlaSil

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *