.

EĞER İNANIRSAN KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Eğer İnanırsan
Özgün Adı: If You Believe
Yazarı: Kristin Hannah
Yayınevi: Pegasus


"Dünyanın en duygu yüklü kitaplarından biri." desem abartmış olmam herhalde. Kesinlikle öyleydi. Her sayfası, her satırı duygu yüklüydü. Başka biri, kitapta anlatılan olayları yaşasaydı ve kaleme almak isteseydi eminim bu kadar duygusal anlatamazdı.

İlk 100 sayfaya kadar her şey normal ilerliyordu. Daha sonra yavaş yavaş karakterlerin geçmişine inmeye başladık. Karakterlerde ilginç bulduğum davranış ve tutumların nedenlerini öğrendim. Bu sayede karakterlere daha çok ısındım. Sanki bir kitap karakteri değil de gerçek hayattan biriymiş gibi, arkadaşımmış gibi hissettim.


Eğer İnanırsan, 1800'lü yılların sonunda geçiyor. Hemen "Aa, ben tarihi roman okuyamam." demeyin. Çünkü kitabın tarihi olduğunu okurken anlamayacaksınız. Günümüzü anlatan kitaplarından tek farkı, içerisinde telefon, televizyon ve internetin olmayışı. Yazar kitabın o yıllarda geçtiğini hafiften hissettirmiş sadece. Daha fazlası değil. Yani okurken 1800'lü yıllarda geçtiğini bile anlamayacaksınız. Bana sorarsanız tarihi olması daha iyi olmuş. Diğer türlü olsaydı günümüz aşk hikayelerinden bir farkı kalmayacaktı. O dönemin kısıtlı imkanları ile bir aşk romanı okumak gerçekten mükemmeldi.


Daha önce Kristin Hannah çok önerilmesine rağmen hiç okumamıştım. Kitaplarının ne kadar duygusal ve mükemmel olduğunu sürekli duyuyordum ancak nedense alıp okuma isteğim olmamıştı. Bu kitap sayesinde tanıştım onunla. Türkiye'de çevrilmiş 15'i aşkın kitabı var sanırım. En bilineni ise Ateşböceği Yolu. Okuyan herkes tabiri caizse salya sümük ağladığını söylüyor. Bu kitaptan sonra ben de Hannah okumaya başlayacağım.

Eğer İnanırsan bize gerçek aşkı anlatıyor. Daha önce aşık olduğunu sanan iki insanın aslında aşka ne kadar uzak olduklarını gösteriyor. Kitabın en sevdiğim yönü ise, Deli Fişek isimli karakterin daha önce yüzlerce kadınla birlikte olmasının gerçekten aşık olduğu kadınla birlikte olmasından ne kadar farklı olduğu mesajını vermesiydi. Diğer her şeyi boş verip sadece aşık olduğu kadını hatırlaması.


Evet, kitapta cinsellik de vardı. Ama diğer kitaplardaki gibi her bölümde görülen ve artık kusma isteği uyandıran cinsten değil. Kararlı ve yerindeydi. Eğer bu tarz sahnelerden hoşlanmıyorsanız o kısımları atlayabilirsiniz. Çok fazla bir şey kaybedeceğinizi sanmıyorum çünkü kitap boyunca toplasan 10-15 sayfada cinsellik vardı. Bu yüzden gözüme batmadı.

Karakterlere bayıldım! Benim için 'Unutulmaz Karakterler Listesi'ne girdi. Kitap bitse de sanki onlar dünyanın bir köşesinde yaşıyormuş gibi geliyor bana. Bir yazarın kaleminden çıkma karakterler değil de kanlı canlı insanlarmış gibi. Onların geçmişini öğrenmek keyif vericiydi. 

Evet, itiraf ediyorum! Sonunda göz yaşlarıma hakim olamadım. Ağladım! Mükemmel bir sondu kesinlikle. Gerçek aşkın ne olduğunu bir kez daha anladım. Çok çok çok iyiydi. Bitirdikten sonra ise kendimi düşünmekten alıkoyamadım.

Kitabın akıcılığına söylenecek söz yok. 2 günde bitti ve okurken fazlasıyla keyif aldım. Gözüm kapalı önereceğim kitaplardan bir tanesi oldu. Kesinlikle alıp okuyabilirsiniz. Pişman olacağınızı sanmıyorum.

"Karakterlerin ruh hallerini ve duygularını resmetmekte Hannah'nın üstüne yok." - The Washington Post Book World


KONUSU:

1 yıl önce annesini kaybeden yirmili yaşlarının sonundaki Mariah, yaşlı babası ile gözlerden uzak bir çiftlikte yaşamaktadır. Geçimlerini kendi kendilerine sağlayan ikilinin sıradan bir hayatı vardır. Mariah yıllar önce yaşadığı olayın izlerini hala taşımaktadır. Karakterinde gözle görülür değişimler olmuş ve eski Mariah'ın yerine ruhsuz ve sert biri gelmiştir. Aynı zamanda çiftliğin çitlerinden dışarı adım atamayan Mariah, babası ile olan eski samimiyetini özlemektedir.

Çapkın, vurdumduymaz ve serseri Deli Fişek... Geçimini yarı zamanlı işlerde çalışarak ve dövüşerek geçiren genç adam, kışın yaklaşması ile iş arayışına düşmüştür. Bir çiftlikte yardımcıya ihtiyacın olduğunu ve kalacak yer, yemek ve yevmiyenin de tam işine yarayacak şey olduğunu düşünen Deli Fişek çiftliğe doğru yola koyulur. Deli Fişek'in en kötü huyu ise birlikte olduğu kadınları kendine aşık ederek ardında bırakmaktır...


Kitabı bayılarak okudum ve benden 9 puan almayı hak etti. Kitap hakkındaki düşüncelerinizi aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz. Beni Instagram hesabım olan @haveyoumetmyblog 'dan takip etmeyi unutmayın :)
Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Bülbül kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *