.

DÜZENBAZ KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Düzenbaz
Özgün Adı: Genuine Fraud
Yazarı: E. Lockhart
Yayınevi: Pegasus

Anladığım kadarıyla yazarımızın okuyucuyu kitabın sonunda şaşkına uğratma gibi bir tarzı var. Okuduğum her iki kitabında da bu tarzla karşılaştım. Bana sorarsanız bu konuda gayet başarılı. Özellikle Yalancılar'ın sonunu okuduğumda neye uğradığımı şaşırmıştım. Düzenbaz'ın sonunda da Yalancılar kitabındaki kadar olmasa da bir hayli şaşırdım.

Düzenbaz, diğer romanlardan farklı olarak tersten anlatılıyor. Yani bir olay oluyor, bir sonraki bölümde o olaydan öncesini, bir sonraki bölümde de bir önceki bölümden önceki zamanda yaşananları anlatıyor. Örneğin ilk bölümde haziranın üçüncü haftası 2017'de olan bir olayı anlatırken, ikinci bölümde nisanın son haftası 2017 anlatılıyor. Bu bu şekilde devam ediyor. Ta ki asıl olayı öğrenene kadar.

Bu tersten anlatma olayı güzel düşünülmüş bir fikir olsa da okuyucuyu yoruyor. Okurken zamanları ve olayları takip etmekten bitap düştüm. Bir zaman sonra alıştım ama alışana kadar neler çektim bilemezsiniz :D Yazara da bu konuda hak veriyorum. Çünkü bu kitap başka bir şekilde anlatılamazdı sanırım.

Kitapta 2 tane anakarakterimiz vardı. Her ikisine de ısınamadım. Birbirlerine takındıkları tavırlar ve olaylara bakış açısı benim yapacağım türden değildi. O yüzden kendime yakın bulduğum bir karakter yoktu. Belki yazarımız olayı kahraman bakış açısı ile bize aktarsaydı bu durum daha farklı olabilirdi.

Kitap 260 küsur sayfa olduğu için akıcı değildi diyemeyeceğim. Bir günde bitirdim. Elinizden bırakmadan okursanız sevebileceğinizi düşünüyorum. Ama parça parça okursanız kitabı takip etmekte güçlük çekersiniz.

Kitap hakkında söyleyeceklerim bu kadar. Sevdiğim yönleri dışında sevmediğim yönleri de vardı. Bunlardan da bahsettim. Yazarın bir önceki kitabı Yalancılar'ı okumadıysanız mutlaka okumanızı öneririm. Kitabın konusundan bahsetmeyeceğim. Söylediğim her şey spoiler olabilir. O yüzden tanıtım bültenini aşağıya bırakıyorum.

TANITIM BÜLTENİ

Hikâyenin merkezi sizsiniz. Başka kimse değil, sadece siz. Nereden geldiğinize dair ilginç bir hikâyeniz ve alışılmışın dışında bir eğitiminiz var. Gaddarsınız, zekisiniz, neredeyse korkusuzsunuz. Ardınızda ölüler var çünkü hayatta kalmak için ne gerekiyorsa onu yapıyorsunuz. 
 
Genç kız yüzlerce film izlemişti. Kadınların, bu tarz hikâyelerin merkezinde olması nadir bir durumdu. Onun yerine çekici bir görüntü, kurban veya duygusal ilgi odağı olarak gösterilirlerdi. Çoğunlukla beyaz heteroseksüel kahramana destansı yolculuğunda yardımcı olmak için varlardı. Ortada kadın bir kahraman varsa da fazla zayıf, fazla mini elbiseli ve dişleri kusursuz biri olurdu. 
 
Genç kız o kadınlar gibi görünmediğini biliyordu. Asla o kadınlar gibi görünmeyecekti. Ancak o kahramanların sahip oldukları her şeye sahipti ve bir bakıma onlardan çok daha fazlasıydı. 
 
Bunun da farkındaydı. 

Kitaba puanım 6.5

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Replika kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Tut Ki Seni Seviyorum kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Kaplumbağa Kabuğunda Dünya kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Magonya kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz. 
Seni Ben Uydurdum kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Bir Parça Sonsuzluk kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz. 
Genç Elitler kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz. 

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *