.

REPLİKA KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Replika
Özgün Adı: Replica
Yazarı: Lauren Oliver
Yayınevi: Pegasus

Replika, hem konu itibarıyla hem de tasarımıyla dikkat çeken bir kitap. Açıkçası kitaba başladığım sırada pek bir beklentim yoktu. Bu yüzden çok abartılacak kadar iyi bulmasam da beğendim. Eğer okuduğum övgüler üzerine alıp büyük bir beklenti ile başlasaydım beğenmezdim.

Kitap bildiğiniz üzere 2 taraftan oluşuyor. Birinci kısımda Lyra'nın hikayesini okuyoruz. Bu kısımda hiçbir sorun yok. Ancak Gemma'nın kısmını okumaya başladığımda hafiften bir sıkıcılık hissettim. Çünkü bu iki karakterin yollarının kesiştiği yerleri her ikisinin gözünden de okumuş oluyoruz. Kitabın 2 taraflı olmasının en kötü yönü bu. Aynı sahneleri tekrardan okumamış olsam bile kesinlikle Lyra'nın kısmı daha iyiydi. Siz istediğiniz taraftan okumaya başlayabilirsiniz. Ne taraftan başlarsanız bir sorun olacağını düşünmüyorum. Her ikisi de birbirine bağlı hikayeler ancak belirli bir okuma sırası yok.


Hem Lyra hem de Gemma'nın kısmı 200 küsür sayfadan oluşuyordu. Daha fazla uzatılmamasına sevindim. Aksi takdirde boğucu bir kitap olurdu. Olay örgüsünde de bir sıkıntı yoktu.

Yazarın oluşturmaya çalıştığı gizem hoşuma gitti. İlk sayfalarda neler olup bittiğini merak etsem de yazarımız küçük küçük ip uçlarıyla olayları açıklamaya koyuldu. Son sayfalarda ise her şey sonuca bağlandı. Ama 2. kitap olacağından her şey sonuca bağlandı diyemem. Yazar bazı açık kapılar bıraktı ki insanlar 2. kitabı merak etsin ve okusun diye. Sonu güzeldi, ikinici kitabı da merak ediyorum.

Bunların dışında kitapta küçük küçük aşk kırıntıları da yer alıyordu. Bu kırıntıların serinin devam kitaplarında büyüyeceğini düşünüyorum.

KONUSU:

Haven isimli bölgede doktorlar eşliğinde insan klonları yetiştirilmektedir. Ancak bu, yasal bir durum olmadığından tüm süreç gizli tutulur ve insanların öğrenmesi engellenir. Bir replika olarak üretilen Lyra ise tüm dünyada olan bitenlerden bi haber Haven'da yaşamaktadır. Ta ki o büyük patlamaya kadar. Büyük patlama gerçekleştiğinde Lyra ve 72 numaralı replika Haven'nden kaçmayı başarır. Onları dışarıda daha zorlu bir dünya beklemektedir.

Kitaba puanım 7

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Tut Ki Seni Seviyorum kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Kaplumbağa Kabuğunda Dünya kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Düzenbaz kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Genç Elitler kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Magonya kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *