.

TUT Kİ SENİ SEVİYORUM KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Tut Ki Seni Seviyorum
Özgün Adı: Holding Up The Universe
Yazarı: Jennifer Niven
Yayınevi: Pegasus

Sen nasıl mükemmel bir kitapsın? Aşık oldum sana. Hiçbir eksik yön bulunmayacak kadar kusursuzsun. Şimdi hazırsanız bu kitabı almanız ve en kısa zamanda okumanız için en geçerli sebepleri arka arkaya sıralayacağım.

İlk olarak bahsetmek istediğim kısım karakterlerimiz. Kız karakterimiz, yıllar önce ABD'nin en kilolu genci olarak vinç yardımıyla evden çıkarılıyor. Kilo vermesi üzerine tekrar lise hayatına dönüş yapıyor. Ama nasıl bir dönüş? Kitaba başlarken bu kilolu kız karakterin ezik ve mıymıntı biri olacağını düşünmüştüm. Yaşadığı onca şeyden sonra olacaklara göz yumacağını, sesini çıkarmayacağını düşünmüştüm. Ama kendisi beni ve yeni başladığı lisedeki herkesi şaşırtarak kitaba giriş yaptı. "İşte bu!" dedim. Beklediğim karakter buydu. Zorbalıklara karşı direnecek, söylenen sözler karşısında sessiz kalmayacak, insanlara kendini utandırmalarını sağlayacak bir karakterdi. Kendisine bayıldım! Yıllar önce yaşadığı olay yüzünden haberlere çıkmış birinin hayatla böyle savaş içinde olmasını okumak mükemmeldi.

Gelelim erkek karakterimize. Jack'in kişisel özelliklerinden bahsetmeyeceğim ama onun da kimsenin bilmediği, sır olarak sakladığı bir hastalığı var. Prosopagnozi. "O ne?" diye soracak olursanız, bu bir yüz körlüğü hastalığı. Yani daha önce gördüğü ve tanıdığı insanların, hatta ailesinin bile yüzünü hatırlayamama, her kafasını çevirdiğinde neye benzediklerini unutma. Jack karateri insanları, konuşmasından, giyiniş tarzından ve aklına kazıdığı birkaç kodla tanımaya çalışıyor. Kitabı okuyan bir başka arkadaşımla bu konuyu tartışırken Brad Pitt'in de bu hastalığa sahip olduğunu söyledi. Daha önce adını bile duymadığım bu hastalık aslında her 50 kişiden 1'inde görülen bir rahatsızlıkmış.

Bir diğer bahsetmek istediğim konu kitabın kapağı. Okuduktan sonra ne kadar anlamlı olduğunu fark ettim. Kitap kapağındaki her bir mavi biçimsiz ve solukken aralarından bir tanesinin biçimli ve inci gibi parlaması her şeyi açıklıyor sanırım.

Kitabın işleyişini çok sevdim. Gereksiz ve fazla bulduğum bir bölüm dahi yoktu. Sonunda ise hüngür hüngür ağlamasam da hafiften gözlerim doldu tabii ki. Kitabı bitirdikten sonra biraz soluklandım ve düşünmeye başladım. Ne kadar da mükemmeldi. Kesinlikle son 1 yıldır okuduğum en masum ve mükemmel aşk hikayesiydi.

Bunların yanı sıra çok akıcıydı. Sayfaları ardı ardına çevirdim. Sonunda ne olacağını tahmin etmesem de heyecan verici bir kitaptı. Elinize aldığınızda birkaç saatte rahatlıkla bitirebileceğiniz bir roman.

Kitapta zorbalık konusuna da değinilmişti. Ne yazık ki çağımızın en büyük sorunlarından bir tanesi zorbalık. İnsanlara zayıfın, şişmanın, yaşlının, eşcinselin, kısanın, gözlüklünün ve buna benzer birçok şeyin bir sorun teşkil etmediğini, herkesin tüm koşullarda insan olduğunu öğretmek çok zor. Bu konuda yazarımızı tebrik ediyorum. Bu tarz kitaplar çoğaldıkça ve yazılmaya devam edildikçe zorbalık konusunun da git gide azalacağını düşünüyorum.

Son olarak söylemek istediğim şey, yazarın bu kitabının ilk kitabından (Hayatın Kıyısında) kat kat daha iyi olduğu. İlk kitabını çok fazla sevmemiş biri olarak bu kitabına bayıldım. Eğer siz de ilk kitabı sevenlerdenseniz bu kitabı okuduğunuzda bayılacağınıza eminim. Mutlaka okumalısınız.

Kitaba puanım 10

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Replika kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Düzenbaz kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Kaplumbağa Kabuğunda Dünya kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Magonya kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz. 
Seni Ben Uydurdum kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Bir Parça Sonsuzluk kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz. 
Genç Elitler kitap yorumu için BURAYA tıklayabilirsiniz. 

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *