.

WONDER WOMAN: SAVAŞGETİREN KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Wonder Woman: Savaşgetiren
Özgün Adı: Wonder Woman: Warbringer
Yazarı: Leigh Bardugo
Yayınevi: Pegasus


Öncesinde DC filmi izlememiş ve comics okumamıştım. O yüzden kitabı da pek seveceğimi düşünmemiştim. Bu konulara pek aşina olmadığım için okurken zorlanırım diye de düşünmüştüm. Ancak düşündüklerimin hiçbiri olmadı. Kitabı gayet sevdim ve okurken hiçbir zorluk yaşamadım.

Kitaba karşı ön yargılarım yaklaşık 50. sayfada yok oldu. Diana karakterini çok çok sevdim. Farkında olmadan söyledikleri ve yaptıkları beni eğlendirdi. Kendisi bir Amazon Kadını olduğu için New York'a ayak basar basmaz yaşadığı gariplikler vardı. Normal insan yaşamı ona yabancı geldikçe ben gülmeye başladım. Bu ona biraz da saf bir hava katıyordu.


  

Kitaplarda güçlü kadın karakterlere ne kadar özlem duyduğumuzu biliyorsunuz. Güçlü bir kadın karakter görünce o kitaba sarılasım geliyor. Diana da o güçlü karakterlerden bir tanesiydi (Bir zahmet olsun). Hatta haddinden fazla güçlüydü. Amazon Kadınları'nın yaşayış biçimlerinden dolayı ne kadar güçlü, hızlı ve çevik olduklarını biliyoruz. Diana'nın da bu gücünü çok sevdim.

Leigh Bardugo, Türkiye'de çevrilmiş olan kitapları olmasına rağmen daha önce okumuş olduğum yazarlardan biri değildi. Bu kitabında kaleminin ne kadar iyi olduğunu gördüm. Aksiyon sahnelerini kusursuz yazmıştı. Kitapta hem aksiyon hem de gerilim vardı.



İlk sayfalardan itibaren kitaba ısındım ancak bir sorun vardı. O da kitaptaki çeviri ve yazım yanlışları idi. Çok fazla yazım yanlışına rastladım. Bağlaçların ayrı yazılmaması gibi değil de eksik yazılan harfler, kelimelerin birleşik yazılması, Diana'nın D'sinin küçük yazılması gibi hatalar vardı. Açıkçası çok fazla gözüme takıldı ve rahatsız oldum. Bendeki Wonder Woman: Savaşgetiren birinci baskı. Belki de kitap ikinci baskıya gittiğinde bu yanlışları düzeltmişlerdir, bilemiyorum.

DC İkonları'nın birincisi Wonder Woman'ı ilk okumak benim için iyi oldu. Sevmeseydim eğer diğerlerini okumazdım. Ülkemizde ikinci kitap Batman de çıktı. Hem de en sevdiğim yazarlardan biri olan Marie Lu yazdı. Çizgi romanları kitaplaştırmaları çok güzel bir proje olmuş. Bunları çok sevdiğimiz yazarlarla yapmaları ise çok daha güzel olmuş. Sarah J. Maas'in yazdığı Catwoman da yakında çıkar diye düşünüyorum.



DC İkonlar serisinin en sevdiğim özelliklerinden bir tanesi de kitabın son sayfalarında posteri olması. Wonder Woman: Savaşgetiren'in sonunda da Diana'nın posteri vardı.

Açıkçası kitap gayet akıcıydı. Gözüme batan çok fazla bir şey yoktu. O yüzden sevdim ve DC seviyor ya da sevmiyorsanız da okumanızı öneririm. Kitabın türü fantastik. Fantastikseverlerin bu kitabı da çok seveceğinden eminim.

Kitaba puanım 9

KONUSU:

Amazon Kadını Diana, Amazon kurallarını çiğneyerek adaya düşen bir ölümlünün hayatını kurtarır. Adaya ölümlülerin girmesi ise yasaktır. Ölümlü Alia, adaya girdikten sonra adada yavaş yavaş felaketlerin baş gösterdiği görülür. Diana, Alia'nın bir Savaşgetiren olduğunu öğrendikten sonra artık iş işten geçmiştir. Alia ise bir Savaşgetiren olduğundan bihaberdir. Kurtardığı kızın hiç de sıradan biri olmadığını ve yakın zamanda tüm dünyanın felaketine sebep olacağını öğrenen Diana, Alia ile birlikte omuz omuza vererek dünyanın geleceğini kurtarmak zorundadır.



Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Warcross kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wildcard kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Replika kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Magonya kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Genç Elitler kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *