.

GAZAP VE ŞAFAK KİTAP YORUMU


Kitap Adı: Gazap Ve Şafak
Özgün Adı: The Wrath And The Dawn
Yazarı: Renee Ahdieh
Yayınevi: Pegasus


Kitaplığımdan bana göz kırpan Gazap Ve Şafak'ın iki kitaptan oluştuğunu, devamının olmadığını öğrendiğimde başlama kararı aldım. Çünkü serilerin devamlarını beklemek beni çok yoruyor. Ayrıca devam kitabı çıkana kadar ben çoktan okuduğum kitaptaki ayrıntıları unutmuş oluyorum. O yüzden bekletip arka arkaya okumayı daha çok seviyorum.

Gazap Ve Şafak'ı elime aldığım gün de kendimi tamamen sosyal yaşamdan uzaklaştırarak kitabıma gömüldüm. Kitap 390 sayfa. Gün içerisinde kitabı bitirdim. Kitap gerçekten çok akıcıydı. Zaten okuduğum yorumlarda da çok kez bahsedilmişti. Gerçekten çok hızlı okunuyor ve okurken yormuyor. Sayfalar gözlerimin önünden kaydı, gitti.

Bildiğiniz üzere Gazap Ve Şafak serisi Bin Bir Gece Masalları'ndan uyarlanan bir seri. Bin Bir Gece Masalları'ndaki Halid ve Şehrazad'ın hikayesi biraz değiştirerek ve romanlaştırılarak bu kitaba uyarlanmış. Bin Bir Gece Masalları, İran ve çevresindeki kültüre aittir. Kitabın içerisindeki karakterlerin isimleri ise bizlerin de kullandığı isimler. Tarık, Celal, Leyla, Yasemin vs.

  

Kitabın sevmediğim özelliklerinden birisi olayların çok çabuk gelişmesi idi. Kitap bir anda başladı. Bence kitabın başladığı kısım biraz daha uzatılabilirdi. Hatta olaylar daha yavaş bir biçimde anlatılsa üçüncü bir kitap bile çıkabilirdi. Ama çat pat her şey oldu bitti. Örneğin bir baktım, daha birkaç günde birileri aşık olmuş birbirinden vazgeçemez vaziyete gelmiş. Siz daha kaç gündür tanışıyorsunuz da bu kadar birbirinize bağlandınız? En rahatsız olduğum kısım buydu.

Kitabın içerisinde Şehrazad'ın anlatmış olduğu birkaç tane masal vardı. Şehrazad'ın anlatış biçimi, masalların sürükleyici ve merak uyandırıcı olması çok hoşuma gitti. Bazen masalı yarıda kestiği kısımlar vardı. Bense kitabın başında "Hadi anlat, devamında ne oldu?" diye bekliyordum.

Kısacası ortalamanın biraz üzerinde bir kitaptı. Dediğim gibi bazı kısımlar daha ayrıntılı anlatılsa ve oldu bittiye getirilmese daha çok sevecektim. İkinci kitaptan daha umutluyum.

Kitaba puanım 8

KONUSU:

Horosan Halifesi Halid, tüm diyarda cani bir katil olarak bilinmektedir. Her gün halkın arasından bir kızı kendine eş seçen Halid, sabah olup gün doğduğunda seçtiği eşinin hayatına son vermektedir. Uzun zamandır onlarca kız bu şekilde can vermiştir.

Şehrazad'ın en yakın arkadaşı Şiva da aynı şekilde bir seher vakti öldürüldükten sonra Şehrazad bunun artık son bulması gerektiğini düşünerek Halid'in eşi olmaya gönüllü olur ve Halid'i öldüreceğine ant içer.


Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Daha fazla kitap paylaşımı için beni Instagram hesabımdan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Gül Ve Hançer kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wonder Woman: Savaşgetiren kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Warcross kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Wildcard kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Genç Elitler kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Illuminae kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *